Sitecore Personalization

Personalizacja doświadczeń dzięki narzędziom od Sitecore

Usługi Sitecore Personalization: Pomagamy personalizować komunikację marketingową

Sitecore DXP łączy funkcje typowe dla systemów zarządzania treścią i zaawansowanych platform marketingowych. Rozwiązanie to pozwoliło nam skutecznie automatyzować i personalizować interakcje pomiędzy markami naszych partnerów a użytkownikami ich stron internetowych poprzez wdrożenie takich praktyk, jak e-mail marketing, lead nurturing, segmentacja klientów, personalizacja i marketing automation. Wdrożenie mechanizmów personalizacji oferowanych przez Sitecore wymaga jednak starannego planowania, a także wsparcia wykwalifikowanych marketerów i programistów w zakresie konfiguracji i rozbudowy.

Narzędzia do personalizacji Sitecore: Dostosuj treść do zachowań użytkowników

sitecore personalisation graph 
Dobowy rozkład liczby odwiedzanych stron z podziałem na segmenty behawioralne (persony)


Personalizacja pozwala na dostosowanie treści wyświetlanych na stronie do potrzeb osób odwiedzających dany serwis internetowy. Dzięki niej możesz opracować reguły (związane np. zachowaniem użytkownika na stronie czy wartością lead scoringu), według których dane treści trafią do określonej grupy odbiorców. Mechanizmy personalizacji dostępne w Sitecore można podzielić na dwie kategorie:

  • podstawowa personalizacja oparta na regułach,
  • zaawansowana personalizacja behawioralna.

W naszych projektach zwykle zaczynamy od wdrożenia personalizacji opartej na regułach.

Nasze podejście do wdrażania personalizacji opartych na regułach

Sitecore umożliwia dostosowywanie treści wyświetlanych w poszczególnych komponentach strony za pomocą wbudowanych reguł personalizacyjnych. W platformę wbudowano kilkadziesiąt gotowych do użytku reguł. Na początkowych etapach wdrożenia korzystamy z reguł reagujących na:

  • odwiedzenie wybranej strony,
  • konwersje,
  • słowa kluczowe użyte w wyszukiwarce na stronie,
  • rodzaj urządzenia, z jakiego korzysta użytkownik,
  • aktualną datę i godzinę,
  • aktywację kampanii prowadzonej w social mediach lub w kanale e-mail,
  • źródła ruchu.

Używając narzędzia Rule Set Editor, nasi doświadczeni marketerzy i deweloperzy mogą nie tylko wdrożyć domyślne scenariusze personalizacji, ale także skonfigurować zaawansowane i szczegółowe warunki definiowane przy użyciu operatorów logicznych. Zwykle rozszerzamy wbudowany zestaw reguł o 2-3 dodatkowe, niestandardowe reguły, dzięki czemu udaje nam się efektywnie spełnić nawet najbardziej unikalne i niestandardowe wymagania biznesowe naszych partnerów.

Nasze podejście do zaawansowanej personalizacji behawioralnej

Personalizacja predykcyjna wykorzystuje adaptacyjny mechanizm, który bazuje na profilach odwiedzających i zdefiniowanych wzorcach person. Mechanizm ten bierze pod uwagę:

  • „cyfrowy ślad” zostawiany przez użytkownika (historię interakcji z serwisem),
  • treści, które interesują i angażują danego użytkownika.

Tworzenie skutecznych personalizacji na podstawie cyfrowych „odcisków palca” zostawianych przez odwiedzających dany serwis może wydawać się skomplikowane – w Infinity Group prowadzimy naszych partnerów przez następujące kroki tego procesu:

  • planowanie i analiza,
  • tworzenie profili i konfiguracja innych niezbędnych elementów,
  • tagowanie treści za pomocą kart profili, 
  • wykorzystanie kart wzorców zachowań podczas konfiguracji reguł personalizacyjnych.

Podchodząc do personalizacji strategicznie, zapewniamy osobom odwiedzającym stronę dostarczenie treści adekwatnych do aktualnych potrzeb. Nasze usługi wykraczają poza wspieranie w zakresie wdrożenia i konfiguracji mechanizmów personalizacyjnych – przeprowadzamy warsztaty i szkolenia skierowane do zespołów marketingowych, by wyposażyć je we wszystkie umiejętności niezbędne do zarządzania projektem. Jeśli jednak nie masz w firmie zespołu ds. marketingu, nie musisz się martwić – możesz skorzystać z zasobów naszych wykwalifikowanych marketerów i specjalistów od contentu, którzy zajmą się obsługą projektu, zapewniając jego długofalowy sukces.

Wykorzystujemy narzędzia Sitecore, by personalizować komunikację cyfrową

Sitecore oferuje wiele narzędzi wspierających wykorzystanie personalizacji. Najważniejszymi z nich są:

  • Konwersje,
  • Lead scoring,
  • Profile,
  • Kampanie,
  • Email marketing,
  • Marketing automation,
  • Profile i segmenty użytkowników,
  • Analiza ścieżek,
  • Testy A/B I MVT.

Wykorzystanie pełni potencjału tych narzędzi wymaga zrozumienia detali związanych z ich wewnętrznym funkcjonowaniem. Co więcej, przydaje się także ogólna wiedza na temat marketingu cyfrowego. Nasi specjaliści mają zarówno owe zrozumienie, jak i marketingową wiedzę, dlatego przeprowadzą Cię przez działania, takie jak:

  • definiowanie konwersji (lub – jak nazywa je Sitecore – celów),
  • ustalenie odpowiedniej strategii punktacji zaangażowania użytkownika,
  • tworzenie mechanizmów personalizacji opartych na regułach,
  • proces segmentacji użytkowników,
  • projektowanie zaawansowanych procesów Personalizacji behawioralnej,
  • modelowanie skutecznej strategii lead scoring,
  • dostarczanie raportów BI (business intelligence),
  • analiza ścieżek użytkowników,
  • planowanie i realizacja kampanii promocyjnych,
  • tworzenie skutecznej i zautomatyzowanej komunikacji e-mail,
  • optymalizacja treści strony poprzez ciągłe testy A/B.

Przechodząc przez powyższy proces, w pełni wykorzystasz narzędzia marketingowe Sitecore. Skontaktuj się z nami, by zwiększyć skuteczność działań marketingowych i je maksymalnie zautomatyzować!

FAQ

Odkryj kolejną usługę

sitecore marketing automation

Skontaktuj się znami

Sprawdź, jak możesz wykorzystać nasze rozwiązania