Analityka

Google Consent Mode v2, czyli marketing internetowy w trybie zgody

Google Consent Mode v2, czyli marketing internetowy w trybie zgody

Gdy w czerwcu 2023 pisaliśmy o najlepszych praktykach wdrożenia CMP, Tryb Zgody (Consent Mode) był jedynie opcjonalnym rozwiązaniem. Niejeden dział prawny je odrzucił ze względu na mnożące się niejasności dotyczące funkcjonowania trybu. Obecnie mamy 2024 rok i Consent Mode zaktualizowany do wersji 2.0 – co to oznacza w praktyce i jak wpłynie na funkcjonowanie serwisów…

Jak znaleźć lub odtworzyć raporty UA w GA4: Zachowanie i Konwersje

Jak znaleźć lub odtworzyć raporty UA w GA4: Zachowanie i Konwersje

Od wdrożenia Google Analytics 4 minęło już trochę czasu, jednak wciąż istnieje spora grupa „pasjonatów” analityki webowej, którzy nie są w stanie przyzwyczaić się do interfejsu tego nowego narzędzia. Skoro kliknąłeś w ten artykuł, pewnie należysz do tego grona – może nawet czytałeś już poprzednie artykuły z tej serii i wiesz, że dostosowanie raportów GA4…

Jak znaleźć lub odtworzyć raporty UA w GA4: Pozyskanie

Jak znaleźć lub odtworzyć raporty UA w GA4: Pozyskanie

Skoro czytasz ten tekst, zapewne próbujesz odnaleźć się w interfejsie Google Analytics 4 i szukasz sposobów, by odtworzyć w tym narzędziu raporty dobrze znane Ci z GA3. W poprzednim artykule z tego cyklu poznałeś już odpowiedź na pytanie, czy jest to w ogóle możliwe. Dowiedziałeś się, że o ile w nowej wersji Google Analytics wdrożono…

Jak znaleźć lub odtworzyć raporty UA w GA4: Odbiorcy

Jak znaleźć lub odtworzyć raporty UA w GA4: Odbiorcy

Korzystasz z Google Analytics 4, ale nie możesz przyzwyczaić się do jego interfejsu? Jeśli należysz to tej grupy analityków, których rozprasza nowy wygląd narzędzia, zapewne zastanawiasz się, czy w GA4 da się odtworzyć raporty dobrze znane Ci z GA3. Odpowiedź brzmi: i tak, i nie. Część raportów predefiniowanych można zbliżyć zawartością do wymiarów i metryk…

Jak dostosować Google Analytics 4 do własnych potrzeb?

Jak dostosować Google Analytics 4 do własnych potrzeb?

Choć minął już jakiś czas od przejścia na 100% raportowania przy pomocy Google Analytics 4, w oku wciąż zbiera się łezka tęsknoty za czasami Universal Analytics. Sentyment ten wynika nie tylko z konieczności całkowitej zmiany podejścia do zbierania danych, ale także z przywiązania do dawnego interfejsu. Co jednak zrobić, by zarządzać wyglądem nowego narzędzia i…

Wdrożenie CMP krok po kroku: od wyboru narzędzia do implementacji

Wdrożenie CMP krok po kroku: od wyboru narzędzia do implementacji

W naszym poprzednim artykule wyjaśniliśmy, czym jest Consent Management Platform i jakie korzyści biznesowe przynosi jej wdrożenie. Warto jednak wiedzieć, że implementacja CMP to proces, do którego należy podejść z rozwagą. Konieczna jest bowiem nie tylko wiedza na temat obowiązujących przepisów w zakresie ochrony danych. Organizacja, która decyduje się wdrożyć platformę do zarządzania zgodami, powinna…

Consent Management Platform: Klucz do efektywnego zarządzania zgodami na cookies

Consent Management Platform: Klucz do efektywnego zarządzania zgodami na cookies

Czy wyobrażasz sobie świat bez ciasteczek? Nawet jeśli nie to rzeczywistość cookieless jest już bliżej niż dalej. W głowach marketerów ten scenariusz rodzi wizję z najgorszych koszmarów. Dlaczego? Cookie to informacja, a informacje to dane (na przykład o zachowaniach użytkowników), które – po poddaniu analizie – mogą wesprzeć proces podejmowania decyzji biznesowych. Co jednak zrobić, gdy…

Google Analytics 4: Witamy w przyszłości Analityki Webowej 

Google Analytics 4: Witamy w przyszłości Analityki Webowej 

Czas Universal Analytics (Google Analytics 3) dobiega końca, a wskazówek zegara, które go odmierzają, nie da się zatrzymać. Wszystko to dzieje się za sprawą najnowszej wersji narzędzia do śledzenia i mierzenia aktywności użytkowników w witrynie – kolejny rozdział analityki webowej w ekosystemie Google nosi nazwę Google Analytics 4.   Czym jest GA4 i dlaczego się pojawiło?…

Synergia Web Usability z User Experience w Analityce Webowej

Synergia Web Usability z User Experience w Analityce Webowej

We wpisie o analityce webowej na poziomie organizacji pisaliśmy już, że analiza stron internetowych powinna zawierać Insighty dotyczące zarówno użyteczności samej strony (Web Usability), jak i zachowań użytkowników (User Experience) w celu łatwiejszego przykucia, pozyskania i zatrzymania uwagi potencjalnego konsumenta. To właśnie wzajemne uzupełnianie się tych działań stanowi największą wartość w procesie zwiększania Lifetime Value…

Analityka webowa, a kultura analityczna w organizacji 

Analityka webowa, a kultura analityczna w organizacji 

Analityka webowa to nie nauka o liczbach i danych, to wiedza o kluczowych miernikach sukcesu Twojego serwisu internetowego. W analityce webowej przede wszystkim chodzi o: fakty, ludzi i pieniądze, tzn.:   skoncentruj się na Faktach: zapomnij o swojej intuicji i zdaj się na dane, które wskazują wprost jak zachowują się użytkownicy odwiedzający Twój serwis internetowy. …