Szybciej, bezpieczniej, skuteczniej – Kentico w branży nieruchomości.

Dom Development jest największym i jednym z najprężniej rozwijających się deweloperów w Polsce. Grupa działa obecnie na rynku warszawskim, wrocławskim, trójmiejskim i krakowskim. Jej sukces to przede wszystkim efekt stałej dbałości o klienta, o jego zadowolenie i poczucie bezpieczeństwa w dążeniu do spełnienia marzeń o własnym mieszkaniu. Właśnie ten priorytet w połączeniu z dynamicznym rozwojem firmy spowodował potrzebę zastosowania nowoczesnych i złożonych rozwiązań technologicznych.

Nowe funkcjonalności miały zautomatyzować proces aktualizacji i zarządzania katalogiem mieszkań na stronie www, a także umożliwić personalizację oferty ze względu na lokalizację użytkownika przy maksymalnym ułatwieniu jej obsługi przez edytorów. System miał nie tylko zautomatyzować proces wprowadzania ofert ze stroną www, eliminując występowanie ludzkich błędów, ale przede wszystkim zoptymalizować komunikację z Klientem poprzez stworzenie skutecznego narzędzia do zbierania zapytań dotyczących zakupu mieszkania.

Dzięki naszej współpracy miało powstać rozwiązanie zapewniające również bezpieczeństwo, łatwą adaptację i skalowalność, zdolne sprostać wyzwaniom wynikającym z dynamicznego rozwoju firmy i kolejnych planowanych akwizycji.

Efekty naszej współpracy

Cyfrowa transformacja firmy to ogromne przedsięwzięcie, które wymaga zarówno dojrzałości organizacji, jak i wyobraźni jej liderów. Wspieraliśmy od początku zespół Dom Development w tym procesie, dzięki czemu wspólnie zbudowaliśmy partnerską relację, która pozwoliła osiągnąć zakładane cele.

W pierwszym etapie naszej współpracy dokonaliśmy analizy procesów biznesowych, technologii, zdefiniowaliśmy cele i wyzwania. Przeprowadziliśmy także warsztaty z interesariuszami. Na tej podstawie opracowaliśmy projekt funkcjonalny rozwiązania (wraz z koncepcją wdrożenia), a także projekt technologiczny zawierający architekturę logiczną i model danych.

W projekcie wykorzystaliśmy model architektoniczny MVC (Model-View-Controller), który działa w oparciu o jedną z najnowszych wersji Kentico Xperience. Rozwiązanie to pozwala na sprawne aktualizacje systemu oraz wdrażanie nowych funkcjonalności, które zaoferuje platforma Kentico.

Projekt opiera się w głównej mierze na wbudowanych funkcjonalnościach Kentico Xperience w zakresie zarządzania treścią między innymi: pages, custom tables, media library, localizations i wyjątkowo przydatna modules. Dzięki funkcjonalności smart search zbudowaliśmy wydajną wyszukiwarkę operującą na dziesiątkach tysięcy produktów. Publikacja treści pomiędzy środowiskami odbywa się za pomocą modułów Kentico takich jak staging oraz continous integration. Workflows i role pozwalają na kontrolowaną pracę i publikację treści oraz zarządzanie serwisami www. Import treści, produktów oraz plików media odbywa się za pomocą cyklicznie działających importerów wykorzystujących Scheduled tasks oraz Kentico API.

Finalnie powstał serwis w dwóch wersjach językowych, który umożliwia spójną prezentację oferty, zarządzanie kontentem, a także pozwala na śledzenie wyników sprzedaży i wychwycenie wszelkich rozbieżności pojawiających się w procesie ofertowania. Stworzyliśmy zestandaryzowane rozwiązanie, na którym mogą pracować działy sprzedaży, marketingu, inwestycji, czy produktowe we wszystkich lokalizacjach. Jest to jeden proces, który nie tylko pozwala na optymalizację kampanii reklamowych, ale też przede wszystkim wspiera rozwój firmy.

Serwis działa w pełnym RWD. Użytkownicy mają nie tylko możliwość zapoznania się z ofertą Dom Development, ale również skontaktowania się z działem sprzedaży za pomocą formularzy. System działa w taki sposób, że sprzedawca jest w stanie bardzo szybko odpowiedzieć na zapytanie z dowolnego źródła, wysyłając mailem 5 propozycji spełniających oczekiwania klienta. Załączone linki przekierowują do dynamicznie budującej się strony, na której wyświetlane są spersonalizowane oferty odpowiadające danym kryteriom.

Ciekawym wyzwaniem było stworzenie połączenia między CRMem Dom Development a platformą DXP Kentico Xperience. Musieliśmy zbudować do tego celu API i ujednolicić proces przekazywania danych – przeprowadzić analizę tych danych, sposób ich generowania, aktualizację, a także wzajemne zależności. API umożliwia sprawną komunikację między CRMem a Kentico. Dzięki temu możliwe jest błyskawiczne odświeżenie oferty (w tym najnowsze statusy dotyczące mieszkań sprzedanych i rezerwacji). Czas na uaktualnienie został zoptymalizowany z 24 godzin do 45 min. Dodatkowo klient może też wysłać zapytanie poprzez formularz kontaktowy, a pracownik działu sprzedaży Dom Development może oddzwonić w ciągu 5 min.

dom development pl
Strona Dom Development

Zakres projektu

  • Budowa 3 serwisów opartych o jeden system – Kentico Development
  • Integracja z systemem MS Dynamics umożliwiająca wymianę danych dotyczących mieszkań i lokali usługowych w oparciu o synchroniczny i asynchroniczny import danych
  • Wdrożenie rozwiązania obsługującego sprawne zbieranie leadów i ich obsługę
  • Konfiguracja struktury serwisów i migracja kontentu do dwóch wersji językowych
  • Integracja z bazą MaxMind w celu personalizacji treści względem lokalizacji
  • Stworzenie systemu, który w szybkim czasie umożliwia wdrożenie nowego, bliźniaczego serwisu opartego na skalowalnym środowisku hostingowym wraz z system cache opartym na Cloud Flare
  • Wdrożenie pełnej analityki webowej opartej o Matomo w celu dokładnej analizy ścieżek zachowania konsumentów i rekomendowania stosownych optymalizacji

Projekt został przygotowany tak, aby w prosty sposób można było do niego dodać nowe strony, domeny, widgety, czy też rozbudować go o nowe funkcjonalności. Kentico Xperience jest platformą skalowalną, w związku z czym zaproponowane przez nas rozwiązanie będzie mogło dostosowywać się do rozwoju Dom Development.

Nasze doświadczenia pokazują, że wejście na nowy poziom technologiczny pozwala otworzyć się na nowe perspektywy biznesowe. Jesteśmy przekonani, że tak będzie i tym razem. Gratulujemy Dom Development i cieszymy się, że mogliśmy się przyczynić do tej zmiany.



Zapraszamy do obejrzenia webinaru, w trakcie którego pokazujemy biznesowe korzyści ze znakomicie zaprojektowanej Customer Journey w Dom Development.

(webinar w języku niemieckim)

szybciej, bezpieczniej, skuteczniej – kentico w branży nieruchomości. 2

Previous Post
Next Post